Smaller Default Larger

 Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016

Rotterdam, 27 juni 2016 - De drie bedrijven die dit jaar strijden om de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016 zijn bekend. Uit alle inzendingen waren eerder al tien kanshebbers geselecteerd voor deze prestigieuze prijs. Zij mochten vrijdag 24 juni via een elevator pitch de vakjury overtuigen van de kracht van hun marketingconcept. Elke deelnemer werd beoordeeld op de aspecten strategie, innovativiteit, betekenis voor de doelgroep en communicatieve uitrol. ERA Contour (LekkerEigenHuis), SolidLux (verfproduct van van Wijhe) en Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling (AangenaamWonenApp) kwamen als finalisten uit de bus. Donderdagmiddag 22 september 2016 wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in theater De Kom te Nieuwegein.

De Nederlandse bouwindustrie was goed vertegenwoordigd in de top tien met inzendingen van Kegro deuren (KEGAFix all-in-one, Rockfon (plafondsysteem), SolidLux (vloerverf), Wavin (Revit productfamily) en Ubbink (veilige rookgasafvoer).

LekkerEigenHuis van TBI-bedrijven ERA Contour, Hazenberg Bouw en Koopmans Bouwgroep is in nauwe samenwerking met de eindgebruikers ontwikkeld. Dat maakt het concept uniek. Eigenheid en keuzevrijheid zijn belangrijk voor de moderne woonconsument. Daarom omvat de collectie maar zeven vormtypes, vijftien architectuurstijlen (woonsmaken), vier basisplattegronden, zes beuk- en dieptematen en vele materialen en opties die te combineren zijn tot meer dan 10.000 verschillende betaalbare variaties in woningen. De casco’s voor de woningen worden op maat gemaakt in een moderne computergestuurde betonfabriek in Amsterdam. Meer informatie: www.lekkereigenhuis.nl.

SolidLux Instant Coating is een gepatenteerd dekkend coatingsysteem voor vloeren dat in combinatie met UV-licht onmiddellijk uithardt en binnen enkele minuten na het aanbrengen 100% mechanisch en chemisch belastbaar is. Dit innovatieve systeem is volledig oplosmiddelvrij en ontwikkeld in co-creatie met gespecialiseerde partijen op het gebied van UV-technologie. Het assortiment SolidLux omvat een complete productlijn en wordt geleverd in 10 industriële standaardkleuren; alle overige kleuren op aanvraag. Het enige wat de applicateur naast de gebruikelijke verwerkingsmaterialen nodig heeft, is een UV-loop- of handlamp. Meer informatie: www.solidluxcoating.com.

‘Aangenaam wonen’ is het motto waar het Van Wanrooij als specialist bij de ontwikkeling en bouw van nieuwbouwwoningen om te doen is. Aangenaam wonen willen ze voor klanten op alle fronten waarmaken, zoals bijv. in het digitale zoekproces naar de juiste woning, tijdens de aankoopfase, tijdens de korte bouwperiode en deze afsluiten met een aangename foutloze oplevering. Klanten kunnen zich eenvoudig en snel oriënteren met hulp van een app. en als ze wat verder zijn ook in een eigen showroom, compleet met woonstijlen en virtuele hulpmiddelen. Van Wanrooij heeft geïnvesteerd in digitale expertise, in digitale en online marketing en in data-analyse. Dit alles met het doel om klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. Meer informatie: www.vanwanrooij.nl.

Het is de twaalfde keer dat de BouwKennis Marketing Jaarprijs wordt uitgereikt. Zie voor meer informatie en inschrijven www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl . Eerdere prijswinnaars waren van de nationale marketingprijs voor de bouw waren RaabKarcher (LeanWorks) in 2015, Knauf (KnaufZeker, 2014), NIKO (2013), Velux (2012), Haafkes (BtB woningconcept, 2011), Werkspot (2010), Heijmans (SecondBloom, 2009), PPG (EigenZaak, 2008), ERA Bouw (EénBlokStad, 2007), Goldewijk (WilJeMetMeBouwen, 2006) en in 2005 ATAG (service-op-maat).

Ideaal voor galerij- en portiekflats, winkels, bedrijven: na UV-behandeling is SolidLux meteen beloopbaar

 

Agenda

 

   

10 april 2018, start 17:00 uur, 
Perscentrum Nieuwpoort, Den Haag.
          Bekijk de website 
           en schrijf u nu in!  

Nieuwsbrief


 Klik hier voor de laatste NVTB nieuwsbrief.

Meld u hier aan voor de NVTB nieuwsbrief. 

NVTB & LinkedIn

 

De LinkedIn-groep van NVTB telt inmiddels meer dan 700 leden. Bent u al lid van de groep? Denk en discussieer met ons mee over actuele zaken.

U kunt zich hier voor de LinkedIn-groep aanmelden.

 

Column bestuurslid Ewald van Hal

CE in een Circulaire Economie

In een circulaire economie wordt niets weggegooid: bij sloop vrijkomende bouwproducten worden hergebruikt of zijn grondstof voor nieuwe. Dit ideaal leidt tot nieuw denken, anders doen maar plaatst ook bestaande regels in een ander daglicht. Neem de CE-markering van bouwproducten. Nieuwe en gebruikte verdienen daarin gelijkwaardig behandelt.

CE (Conformité Européenne) is in de basis bedoeld voor nieuwe producten, communiceert dat deze voldoen aan Europese eisen en daarom binnen de EU vrij verhandeld mogen worden. Bouwproducten zijn vaak geen eindproduct, zodat de Europese wetgever hiervoor een rechtstreeks werkende Europese CE-verordening opstelde (CPR). Deze zet focus op de (technische) prestaties die essentieel zijn om met dat bouwproduct een veilig en gezond gebouw te maken. Welke prestatie dat concreet zijn, en hoe daarop moet worden getoetst, wordt bepaald door de betreffende Europees geharmoniseerde productnorm. Na toetsing mag het bouwproduct in het handelsverkeer worden gebracht, mits blijvend vergezeld van het CE logo en bijhorende Prestatieverklaring. Nagedacht wordt nog hoe en welke milieurelevante productinformatie bij dit strak ingeregelde CE-stelsel kan worden betrokken.

Lees meer...