Smaller Default Larger

Bouwindustrie steeds belangrijker

 

Uit onderzoek van Bouwformatie onder ruim 200 bouwprofessionals bleek dat producenten en toeleveranciers van bouwmaterialen worden gezien als innovatief en vooruitstrevend. Recentelijk bleek uit een bewerking van CBS-gegevens. Recentelijk bleek uit een bewerking van CBS-gegevens door ING, dat het aandeel van de bouwtoelevering in de totale waarde van de bouwproductie gestaag toeneemt. Geen redenen om tevreden achterover te leunen, maar wel aanleiding om meer en interactiever te gaan communiceren. NVTB roept lezers op nieuws en ontwikkelingen relevant voor de bouwindustrie te delen. NVTB staat open voor uw bijdrage: mail naar communicatiemedewerker Sanne Dietz Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en/of naar Peter Fraanje Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Agenda

 

   

Vanwege de huidige maatregelen rondom corona staat voorlopig geen volgende editie van Bouwpoort gepland. Wij hopen, zodra dat weer veilig kan, een Bouwpoort te kunnen organiseren en houden u via onze nieuwsbrief en deze website op de hoogte. 
    


 
 

NVTB & LinkedIn

 

De LinkedIn-groep van NVTB telt inmiddels meer dan 700 leden. Bent u al lid van de groep? Denk en discussieer met ons mee over actuele zaken.

U kunt zich hier voor de LinkedIn-groep aanmelden.

 

Column bestuurslid Ewald van Hal

De inconvenient truth van de energiecoöperatie

Goedwillende burgers, belangstellend of belanghebbend, vinden elkaar steeds vaker voor een lokale, duurzame energievoorziening: de energiecoöperatie. Dat zijn verenigingen waarbij nu al moet worden nagedacht over de gevolgen van ontbinding daarvan. Wie is over pakweg 25 jaar verantwoordelijk voor weilanden vol defecte zonnepanelen of roestige windmolens van inmiddels ontbonden energiecoöperaties? Zijn onwetende burgers voldoende geïnformeerd?

Lees meer...

Merkenrecht helpt materiaalidentiteit

Maak of namaak? Regelmatig leiden opgaven tot verduurzaming en circulariteit tot een materiaal- of productinnovatie die door de naam (of vorm!) aanleunt tegen een bekend bouwmateriaal. Denk aan de ongebakken baksteen (euh?), grasbeton, houtgraniet of plexiglas. Biedt het merkenrecht mogelijkheden tot behoud van materiaalidentiteit?

Lees meer...