Smaller Default Larger

Het NVTB behartigt sinds 1988 de gemeenschappelijke belangen van producenten van bouwgrondstoffen en bouwmaterialen. Het NVTB vertegenwoordigt acht branches en meer dan 500 producenten en leveranciers van bouwmaterialen en bouwproducten. Samen zijn zij goed voor een jaaromzet van 6 miljard euro.

Missie NVTB

Het NVTB verbindt, informeert, inspireert en ondersteunt de Nederlandse bouwindustrie en werkt samen met de brancheleden aan een goede positionering van de bouwtoeleverende bedrijven.

Het NVTB streeft naar een gelijk speelveld voor alle bouwmaterialen en goede productieomstandigheden voor onze maakindustrie. Het bureau van het NVTB kan hierbij rekenen op de inzet en expertise van meer dan vijfentwintig branche-experts op het vlak van wet- en regelgeving, duurzaamheid en innovatie.
 

Visie NVTB

Bouwen kan klantgerichter, slimmer, sneller, duurzamer en tegelijk beter betaalbaar worden dankzij de innovatiekracht van de toeleverende bouwmaterialenindustrie.

Het NVTB wil met haar hoogwaardige producten en kennis een belangrijke bijdrage leveren aan een efficiënt en veilig bouwproces, een hoge bouwkwaliteit en een duurzame leefomgeving.

Samen kunnen we meer toegevoegde waarde bieden aan onze klanten. Als de toeleverende bouwmaterialenindustrie eerder en als echte partner wordt betrokken in het bouwproces, kan efficiënter, beter, duurzamer en klantgericht worden gebouwd.

Agenda

 

   

Dinsdag 9 juni stond de volgende editie van Bouwpoort gepland. Vanwege de omstandigheden rondom het coronavirus is besloten deze Bouwpoort niet door te laten gaan. Afhankelijk van de maatregelen proberen wij Bouwpoort in het najaar alsnog te laten plaatsvinden. Wij houden u via onze nieuwsbrief en deze website op de hoogte. 
    


 
 

NVTB & LinkedIn

 

De LinkedIn-groep van NVTB telt inmiddels meer dan 700 leden. Bent u al lid van de groep? Denk en discussieer met ons mee over actuele zaken.

U kunt zich hier voor de LinkedIn-groep aanmelden.

 

Column bestuurslid Ewald van Hal

Sprookje over behoorlijk bestuur

 



Er was eens een Natura2000 Beheerplan, een ruimtelijk planfiguur voor gebiedsgericht (natuur-)beleid. Over dit beheerplan werd al sinds 2008 héééél goed nagedacht door belanghebbenden en provincieambtenaren samen. 

Lees meer...

Woningnood als verdienmodel

Er is woningnood of op z’n minst schaarste aan betaalbare woonruimte. Schaarste werkt prijsopdrijvend en lokt creatieve oplossingen uit. Bij woningkoop was dat vroeger economisch eigendom, tegenwoordig is het ‘ground as a service’. Lees mee: ‘jij koopt de stenen, met een hypotheek, en wij kopen de grond. Het geeft lagere maandlasten en je kunt je een iets duurder huis veroorloven’. Wordt dure nieuwbouw voor woonconsumenten betaalbaarder als het anderen een verdienmodel oplevert? Wie houdt toezicht?

Lees meer...